Recent - Raccent = onderwijsvernieuwing; betekenis = leren uit relaties; Expert = Jos Geerligs;
foto2 image

Nieuws


Gepersonifieerd leren

Ik zat afgelopen maand twee keer in een workshop over gepersonifieerd leren. Maar was het geen individueel leren?


De complete en nieuwsgierige leraar

Hoe onderwijsontwikkeling - nieuw leren - telkens weer vastloopt kan wat mij betreft worden geïllustreerd en voorspeld aan de hand van een inititatief van Annette van Valkengoed.


Huberman en Bell

Uitspraken, over spelen in het concentratiekamp: Muziek raakt aan humaniteit en staat boven politiek, over gedenken: Het gaat niet specifiek om de Holocaust, maar om een reeks Ruanda, Bosnië, Syrië en Oekraïne die niet lijkt te eindigen, en als les voor het leven: Geniet elke dag.


Mid-life-switchers

Recent sprak ik ruim een dozijn mid-life-switchers. In dit geval mensen die van carriere veranderen en in het onderwijs willen gaan werken. Het was heel interessant om hun motieven voor de omslag te horen. En ook om te vernemen op welke concrete ervaring met onderwijzen die keuze was gebaseerd.


Reactie

Marktwerking ... suffie

Ik kwam er pas geleden achter wat de impact was van de Bolognaverklaring van 1999 over de hogeronderwijsruimte. De impact is het principe van marktwerking voor het hele onderwijs.

Deel deze pagina:

Recent

Gepersonifieerd leren

Ik zat afgelopen maand twee keer in een workshop over gepersonifieerd leren. Maar was het geen individueel leren?

Recensie

Identititeit

Paul Verhaeghe (2012) schreef Identititeit. Van dit boek neem ik mee dat het verwerven van identiteit niet te scheiden is van het verwerven van bekwaamheid.

R accent   •   Zwenkgras 45   •   2804 NG    •   Gouda   •   tel. +31 182 546 096   •   mob. +31 623 479 681   •   info@raccent.nl