Rapporten & Inleidingen
Dit is werk voor opdrachtgevers. In rapporten komen concrete gevallen van ontwikkeling aan de orde. De inleidingen geven pagina's uit Powerpoint-presentaties weer.
U kunt een bestand downloaden door op de afbeelding te klikken.
2013 - Leren omgaan met onzekerheid
Een lerar moet in zijn vak groeien. Professionele ontwikkeling hoort dus bij de carriere van de leraar. De concrete invlulling moeilijk omdat de gestelde doelen, de aanbevolen processen en beoogde resultaten van PD nogal dynamisch zijn. Door de rusteloze politieke interventies kunnen we spreken van een floating PD. De studie Leren omgaan met onzekerheid omvat 75 pagina's om hier een beeld van te geven.
2010 - Schakelen in verantwoordelijkheid
Het advies van de Politieonderwijsraad en de rapportage over de herijking van de beroepsprofielen van de politie is een belangrijk document voor de vormgeving van de opleidingen van de Politie Academie. De belangrijkste conclusie uit de rapportage is wellicht dat het opleidingsniveau van de agent op straat in de toekomst wat omhoog moet.
2011 - Strategy for VET-development in Macedonie
In dit pre-accessie project wil Macedonie in impuls geven aand de deskundigheid van boeren, de middelbare scholen interesseren in beroepsonderwijs en beleidsambtenare trainen in stimuleringsbeleid. Een draft-strategey maakt een actie van deze mix.
2011 - Entrepreneurs' Skills te Wenen
Het thema was "How can entrepreneurial spirit and business be introduced into school?" De opgave is om bovenop basis van boekhouden iets meer te doen aan een ondernemende houding.
2010 - Leergroepcoachen
Op 14 april 2010 hielden Klaas Jellema en Jos Geerligs bij het CvI een inleiding over leergroepcoachen.
2006 - Beroepsprofiel AA-Accountant
Voor de AA-Accountant is een beroepsprofiel beschreven op drie niveaus van operationeel functioneren: een hbo-niveau (EQF 6) en twee post hbo-niveau's. Het schatten op niveau is mogelijk op basis van criteria voor concreet handelen bij een assessment.
2001 Sturing en Navigatie
Regelen, agenderen en navigeren zijn alternatieven. Vooral bij vernieuwingen zijn de alteratieven doelmatiger dan het meest gekozen regelen. De case is de (vernieuwings)relatie van het ministerie van Landbouw met het Groene Onderwijs.
2001 - Vaardig Innoveren
Welke kwaliteit heeft een academicus nodig zodat hem het innoveren kan worden toevertrouwd. Dit rapport verkent de gebieden van conceptualiseren die voor vaardig inoveren belangrijk zijn. Het is gemaakt voor de toenmalige Nationale Raad voor landbouwkundig onderzoek. PDF, 78 pagina's.