Rapporten & inleidingen - Raccent = onderwijsvernieuwing; betekenis = leren uit relaties; Expert = Jos Geerligs;
foto2 image

Rapporten & Inleidingen

Dit is werk voor opdrachtgevers. In rapporten komen concrete gevallen van ontwikkeling aan de orde. De inleidingen geven pagina's uit Powerpoint-presentaties weer.

U kunt een bestand downloaden door op de afbeelding te klikken.




2001 Sturing en Navigatie

Regelen, agenderen en navigeren zijn alternatieven. Vooral bij vernieuwingen zijn de alteratieven doelmatiger dan het meest gekozen regelen. De case is de (vernieuwings)relatie van het ministerie van Landbouw met het Groene Onderwijs.




2006 - Beroepsprofiel AA-Accountant

Voor de AA-Accountant is een beroepsprofiel beschreven op drie niveaus van operationeel functioneren: een hbo-niveau (EQF 6) en twee post hbo-niveau's. Het schatten op niveau is mogelijk op basis van  criteria voor concreet handelen bij een assessment.




2010 - Leergroepcoachen

Op 14 april 2010 hielden Klaas Jellema en Jos Geerligs bij het CvI een inleiding over leergroepcoachen.




2010 - Schakelen in verantwoordelijkheid

Het advies van de Politieonderwijsraad en de rapportage over de herijking van de beroepsprofielen van de politie is een belangrijk document voor de vormgeving van de opleidingen van de Politie Academie. De belangrijkste conclusie uit de rapportage is wellicht dat het opleidingsniveau van de agent op straat in de toekomst wat omhoog moet.




2011 - Entrepreneurs' Skills te Wenen

Het thema was "How can entrepreneurial spirit and business be introduced into school?" De opgave is om bovenop basis van boekhouden iets meer te doen aan een ondernemende houding.




2011 - Strategy for VET-development in Macedonie

In dit pre-accessie project wil Macedonie in impuls geven aand de deskundigheid van boeren, de middelbare scholen interesseren in beroepsonderwijs en beleidsambtenare trainen in stimuleringsbeleid. Een draft-strategey maakt een actie van deze mix.




2013 - Leren omgaan met onzekerheid

Een lerar moet  in zijn vak groeien. Professionele ontwikkeling hoort dus bij de carriere van de leraar. De concrete invlulling moeilijk omdat de gestelde doelen, de aanbevolen processen en beoogde resultaten van PD nogal dynamisch zijn. Door de rusteloze politieke interventies kunnen we spreken van een floating PD. De studie Leren omgaan met onzekerheid omvat 75 pagina's om hier een beeld van te geven.




2001 - Vaardig Innoveren

Welke kwaliteit heeft een academicus nodig zodat hem het innoveren kan worden toevertrouwd. Dit rapport verkent de gebieden van conceptualiseren die voor vaardig inoveren belangrijk zijn. Het is gemaakt voor de toenmalige Nationale Raad voor landbouwkundig onderzoek. PDF, 78 pagina's.


Reactie

Marktwerking ... suffie

Ik kwam er pas geleden achter wat de impact was van de Bolognaverklaring van 1999 over de hogeronderwijsruimte. De impact is het principe van marktwerking voor het hele onderwijs.

Deel deze pagina:

Recent

Gepersonifieerd leren

Ik zat afgelopen maand twee keer in een workshop over gepersonifieerd leren. Maar was het geen individueel leren?

Recensie

Identititeit

Paul Verhaeghe (2012) schreef Identititeit. Van dit boek neem ik mee dat het verwerven van identiteit niet te scheiden is van het verwerven van bekwaamheid.

R accent   •   Zwenkgras 45   •   2804 NG    •   Gouda   •   tel. +31 182 546 096   •   mob. +31 623 479 681   •   info@raccent.nl