Publicaties
Hier onder staan teksten die in tijdschriften zijn gepubliceerd of tijdens wetenschappelijke conferenties zijn uitgesproken.
Overzicht van publicaties
Dit is een chronologische lijst van publicaties waarbij Jos Geerligs als auteur was betrokken.
2009 - Genoeg te beleven
Boetzkes, P, Boer, K & Geerligs J. (2009) Genoeg te beleven, maar nog veel te leren. Brochure. Ede: GKC.
2010 - Expertide en Praktijkrepertoire in CGO
Ontwikkeling van vakbekwaamheid vergt reflectie op zeven aspecten van beheersing. Daarnaast de begeleiding van drie typen leerprocessen. Geerligs, Jos (2010) Expertise en praktijkrepertoire binnen competentiegericht onderwijs. Onderwijs en gezondheidszorg: 34: (1): 17-21
2009 - Onderzoek leren in Praktijksituaties
Boer, K., Rietman, B. & Geerligs, J. (2009) Bestuurlijke rapportage Praktijkgericht leren. Ede: Groene Kennis Coöperatie.
2009 - Begeleiden van praktijkleren
Geerligs, Jos (2009) Begeleiden van praktijkleren. Expertise juni 2009; 3 (6): 22-23
2007 - Onzekerheden in een grootschalig project
Grootschaligie projecten lijken door de onvoorspelbare context onbestuurbaar te zijn. Dat is niet nodig een slimme monitoring kan, ook naar tevredenheid van de opdrachtgers, accuraat en informatief zijn. Jos Geerligs (2007) Leren innoveren (4): Leren omgaan met onzekerheden in een grootschalig project. Opleiding & Ontwikkeling: 2007:12, 20 - 23.
1999 - FDPA conferentie te Waschau, Polen
Welke opties zijn er voor een landbouwpolitiek in Polen. Een Poolse landdag in 1993 aan de vooravond van de door politiek opportunisme ingegeven herverdeling van de collectieve landbouwgrond. Een ambtelijk verslag van een advies dat onder de populistische kar kwam.
2008 - Hoe het onderwijs de praktijk kan benutten
Geerligs, Jos (2008) Hoe het onderwijs de praktijk kan benutten. Vakblad Groen Onderwijs 5 maart 2009, 24-26.
2008 - De opdracht van HRD
Geerligs, Jos (2008) De opdracht van HRD (10): De vraag van de opdrachtgever. Opleiding & Ontwikkeling: 2008: 01/02: 32.
2000 - Responsiviteit van kwalificatiestructuur
Leerdoelen kunnen worden geformuleerd in de vorm van een kwalificatiestructuur. De conclusie van deze analyse is dat de huidige kwalificatiestructuur op macroniveau doelen beschrijft, maar dat de interactie met betrokkenen op het meso- en microniveau van het systeem te gering is. Dus ... Hoe een informatiedrager tot stand kan komen en hoe zij benut kan worden ... en de overschatting van de werking van regelgeving.
2009 - Principes van Praktijkleren
Het begeleiden van verwerven van competentie vraag van de leraar dat hij drie typen leerprocessen begeleidt. En dat hij zeven typen reflectieve vragen stelt. Jos Geerligs (2009) Principes van praktijkleren. Expertise mei 2009; 3 (5): 10-11
2006 - multy layer development
De organisatie van het leren in systemen is benaderd als een multi layer development. Een paper gepresenteerd tijdens de EHRD conferentie van 22 mei 2006 in Tilburg - Engels.
2005 - A Differentiated Knowledge Concept
Aansturing van onderzoek, de onderzoeksprogrammering, is alleen mogelijk met een differentiatie van kennisproducten en kennisprocessen. Als voorlichting en disseminatie er ook bij betrokken zijn dan is differentiatie van onwikkelingsdynamiek nodig.
Overzicht van publicaties
Dit is een chronologische lijst van publicaties waarbij Jos Geerligs als auteur was betrokken.